Jordbävning och Tsunami i Japan

I morse medans jag och tjejerna hade det roligt i skolans källare skedde en stor och omfattande jordbävning utanför Japans kustlinje. Städer och byar som ligger norr om Tokyo drabbades därefter av en tio meter hög tsunamivåg. Jag som själv älskar Japan har svårt att tänka på något annat än det just nu, samma som för några veckor sedan när det var jordbävning i Christchurch, Nya Zeeland. Skulle jätte gärna åka dit igen men eftersom Japan drabbas jätte ofta för jordbävningar och liknande vet jag inte längre om jag vågar.

Runt 300 döda kroppar har hittats vid kusten i den tsunamidrabbade staden Sendai.

Ytterligare 137 döda har rapporterats från andra områden i Japan.

627 personer uppges ha skadats.

531 personer saknas, uppger AP.

Samtidigt rapporterar nyhetsbyrån Kyodo att 88 000 personer har flytt.

 

Foto från 2009 när jag var i Japan <3

 

PEACE




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0